logo1

2024-03-29 01:13

logo1

معرفی سیستم سیم های میکروفونی یا فلکسی گارد

کابل میکروفونی در واقع یک کابل سنسوری تریبوالکتریک می­ باشد که بر روی فنس پیرامون محوطه مورد حفاظت متصل می‌شود و ارتعاشات وارده به فنس در نتیجه تعارض را که از نوع سیگنال­های ارتعاشی و حرکتی می­باشند به سیگنال­های الکتریکی تبدیل می­ کند. واحد پردازشگر سیگنال متصل به کابل، با تشخیص الگوی تعارض از میان سیگنا­های دریافتی، تعارض به محوطه را تشخیص می­دهد. به تعبیری دیگر،  بر اساس قابلیت تریبوالکتریک کابل میکروفونی، سیگنال­ های حرکتی وارد شده به حصار موجود و به تبع آن به کابل حسگر، تبدیل به سیگنال ولتاژی شده و سپس به آنالایزر یا پردازشگر سیستم، ارسال می­ شوند. تمییز الگوی حرکتی سیگنال­های متفاوت نظیر وزش باد، وقوع باران، حرکت وسائط نقلیه و …از الگوی تعارض، که در آنالایزرهای این سیستم، پیش ­بینی و اعمال شده است، امکان شناسایی زود هنگام و دقیق تعارض به مجموعه، مکان و ماهیت آن را فراهم می‌نماید. سیستم قابلیت شناسایی قطع کابل، بالارفتن از فنس، خزیدن از زیر فنس و برکندن فنس و امکان تمییز این تعارضات از سایر ارتعاشات و الگوهای حرکتی را دارد. پردازشگر مرکزی و نرم افزار سیستم قابلیت اتصال به دیگر سیستم های امنیتی از قبیل CCTV را دارا بوده و در نوع پیشرفته تر، مدیریت کلیه تجهیزات و سیستم های امنیتی دیگر را نیز برعهده دارد.

کابل میکروفونی

نمایی شماتیک از طرح حفاظت پیرامونی با کابل­ های  میکروفونی

کابل میکروفونی

طرز کار سیستم کابل سنسوری

سیستم حفاظتی فلکسی­ گارد شامل یک کابل حسگر متصل به فنس (حصار) می­باشد که بوسیله آن، تعارضات، قبل از وارد شدن متعارض به محوطه شناسایی خواهد شد. سیستم تحلیلگر، جزئی ترین تعرضات به مکان مورد نظر را هشدار می دهد. محیطی که توسط این سیستم حفاظت می شود به بخش هایی (زون هایی) تقسیم می گردد که محل تعارض را نشان دهد. همچنین امکان طراحی زون ­ها نسبت به محل قرارگیری سیستم های حفاظتی دیگر از قبیل سیستم CCTV وجود دارد.

کابل­ های سنسوری به پردازشگر سیگنال وصل هستند که معمولاً بر روی فنس و در ابتدای هر زون قرار می­گیرد. سیگنال های حرکتی از یک فیلتر میان­ گذر متناسب با باند فرکانسی سیگنال ­های تعارض، عبور می­ کنند و در نتیجه، تنها سیگنال های با طیف فرکانسی متناظر با ارتعاش حاصل از تعارض، در خروجی فیلتر برای پردازش بیشتر قرار می­گیرند، این عمل، نسبت سیگنال نویز سیستم را نیز افزایش داده و آن را در حداکثر مقدار ممکن، تنظیم می نماید. 

یک ردیف کابل سنسور تا ارتفاع 1/5 متر یک فنس را می تواند پوشش دهد. درصورت افزایش ارتفاع فنس، بیش از این میزان، می­توان از دو ردیف کابل سنسور در پایین و بالای فنس استفاده کرد.

پردازشگرهای سیگنال کابل میکروفونی

آنالایزر فلکسی­ گارد، سیگنال­ های تولید شده توسط کابل سنسور را دریافت کرده و پردازش دیجیتال روی آنها انجام می­دهد تا ماهیت تعارض را تعیین کند. تمام پارامترهای آشکارسازی برای عملکرد مطلوب سیستم، قابل تنظیم می­ باشند. پردازشگرهای سیستم، قسمت کنترل مجزایی برای تنظیمات آشکارسازی قطع کردن، بالا رفتن از فنس و تخریب آن را دارند. 

سیستم شبکه کابل میکروفونی

سیستم فلکسی­ گارد براساس ارتباطات داده RS485 یا کابل ­های شبکه به نرم ­افزار مرکزی اتاق کنترل، متصل می­ شوند. آلارم­ ها روی نقشه سایت نمایش داده می شود و تمام زون ها از این طریق می توانند کنترل شوند. طراحی سیستم، بسته به نیاز کارفرما، قابلیت بازطراحی و برنامه­ ریزی را دارد.

فلکسی گارد

شرایط محیطی کابل میکروفونی

تمام پردازشگرهای سیگنال قابلیت عمکلرد در شرایط دمایی 40- درجه سلسیوس تا 70 درجه سلسیوس و رطوبت محیطی 95% را دارند. همچنین، سیگنال هایی که در طول فنس بخاطر باد و باران و … تولید می ­شوند، از سیگنال های تعارض تمییز و تشخیص داده می­ شوند.

ویژگی های سیستم حفاظت فلکسی گارد ( کابل میکروفونی )

 

ضریب آشکارسازی و حساسیت بالا

قابلیت ارتباط با سیستم های حفاظتی از جمله سیستم های CCTV، Access Control

آشکارسازی تعارضات ناشی از قطع کردن و بالا رفتن از فنس

کنترل شرایط محیطی و مقاوم در برابر باد، باران، حرکت وسائط نقلیه و …

پردازش دیجیتال سیگنال

مجهز به الگوریتم های تطبیقی با قابلیت حذف نویزهای محیطی

قابلیت تنظیم مستقل پارامترهای هر زون از مرکز کنترل

ایمن در برابر EMI و RFI

عدم تاثیرپذیری از فرکانس ­های رادیویی، تداخلات الکترومغناطیسی و تاثیرات اکوستیکی و مغناطیسی

کابل میکروفونی

مزایا سیستم فلکسی گارد

قابل نصب بر روی فنس ­ها (حصارهای) موجود

مقرون بصرفه و اقتصادی و ماندگاری بالا

نصب آسان و سریع

کاهش تعداد دوربین به دلیل هوشمندی و اطلاع رسانی محل نفوذ

تعمیر و نگهداری ساده

افزایش بازدهی و کارایی نیروهای حفاظتی با تشخیص محل تعارض

گارانتی

مدت زمان گارانتی برای محصولاتی همچون فنس الکتریکی ، کابل میکروفونی و… یکسال می باشد که شامل همه موارد به جز تخریب فیزیکی مشهود می باشد.

همچنین به مدت 10 سال سیستم های مذکور تحت خدمات وپشتیبانی به صورت قرارداد سالانه و با مبلغ متناسب بعد از اتمام دوره گارانتی خواهد بود.